Listing 1 - 10 of 83 << page
of 9
>>
Sort by

Book
Interreligieus leren op de basisschool. : perspectieven op vakontwikkeling en schoolontwikkeling.
Author:
ISBN: 9055736775 Year: 2005 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen komen op school en op straat kinderen tegen met heel verschillende culturele en religieuze achtergronden. De basisschool heeft een verantwoordelijkheid om kinderen te leren in deze culturele en religieuze pluraliteit hun eigen weg te vinden. De basis voor een respectvol samenleven waarin mensen elkaar ontmoeten wordt (mede) in de school gelegd. Er lijkt een breed draagvlak te zijn voor interreligieus leren onder alle betrokkenen. Niet duidelijk is echter wat dit betekent voor de ontwikkeling van het vak godsdienst/ levensbeschouwing en voor de identiteit van de school. Op beide probleemvelden wordt in deze bundel ingegaan. Ten aanzien van het vak godsdienst/ levensbeschouwing gaat het om vragen als: Wat is eigenlijk het doel van interreligieus leren? In hoeverre zijn kinderen in staat om deel te nemen aan een gesprek over andere religies? Hoe pak je dit precies aan in de klas? Kun je als leerkracht de communicatie tussen kinderen vanuit verschillende religies organiseren? Wat voor opvatting heb je over het kind en zijn of haar competenties? De aanwezigheid van kinderen uit andere religies stelt ook nieuwe vragen ten aanzien van de identiteit van de school. Welke competenties hebben leerkrachten nodig om aan deze nieuwe taak van interreligieus leren gestalte te geven? Welke stappen kan een bestuur zetten om schoolontwikkeling met het oog op het verwerven van deze competenties te stimuleren? Hoe kan men deze schoolontwikkeling laten plaatsvinden waarin een koppeling tot stand komt tussen de reflectiviteit van de leerkracht en de identiteit van de school? Over welke competenties moeten leraren beschikken om gestalte te geven aan rituele vorming in de context van een multireligieuze leerlingpopulatie? Hoe ziet een identiteitsberaad eruit, dat uitgaat van betekenissen in de alledaagse schoolpraktijk?&#13;&#13;


Periodical
Revista românească pentru educație multidimensională.
ISSN: 20667329 20679270 Year: 2009 Publisher: Iasi, Romania : Editura Lumen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
The journal of general education : JGE.
Authors: ---
ISSN: 15272060 00213667 Year: 1946 Publisher: Iowa City : Chicago : University Park, PA : State University of Iowa, University of Chicago Press Pennsylvania State University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Journal of General Education: A Curricular Commons of the Humanities and Sciences is devoted to the ideas and ideals of scholarship that enlighten the understanding of curriculum that reaches beyond disciplinary and professional concentrations to provide an undergraduate educational commons. The journal’s research, essays, forums and reviews engage academic communities and others in deliberations about general education experiments and innovation, as well as considerations of general education assessment, history, philosophy and theoretical perspective. The journal values general education as a cornerstone of the arts of liberty and social justice and as a conservator of enlightened engagement.


Periodical
Education.
Author:
ISSN: 00131172 Year: 1880 Publisher: [Boston] : [New England Pub. Co.],


Periodical
The Delta Kappa Gamma bulletin.
Authors: ---
ISSN: 21695326 00118044 Year: 1934 Publisher: Austin, Tex. : Delta Kappa Gamma Society


Periodical
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação.
Authors: ---
ISSN: 24468606 19825587 Year: 2006 Publisher: Araraquara - SP - Brasil : Grupo Internacional de Pesquisa em Educação Cervantes,


Periodical
European journal of contemporary education.
ISSN: 23049650 23056746 Year: 2012 Publisher: Sochi : Washington, DC : Academic Publishing House Researcher Cherkas Global University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
History of education.
Author:
ISSN: 0046760X 14645130 Year: 1972 Publisher: London : Taylor & Francis


Periodical
Oxford review of education.
Authors: ---
ISSN: 03054985 14653915 Year: 1975 Publisher: Oxford, England : Abingdon, Oxon : Carfax Publishing, Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The object of the Oxford Review of Education is to advance the study of education. It especially wishes to promote the elaboration and evaluation of a body of speculative and empirical theory, the development of which might improve educational practice. The journal publishes papers on the theory and practice of education from scholars throughout the world in a variety of disciplines: philosophy, political science, economics, history, anthropology, sociology, psychology and medicine. The Editorial Board seeks to provide a common forum and, on occasion, a focal point of controversy for the discussion of research findings, of historical and contemporary issues and of the functioning of educational institutions.


Periodical
Educational studies : a journal in the foundations of education.
Author:
ISSN: 00131946 15326993 Publisher: Ypsilanti (Mich.) : American educational studies association,

Listing 1 - 10 of 83 << page
of 9
>>
Sort by